filippaaronsson!

Mål!

Jag ska ha en sådan väska innan jul har jag bestämt, om jag ska betala den själv eller behöva gå nåt jävla golf läger för pappa så gör jag det.... Jag har bestämt mig för det nu, och den ska bara vara min<3>

Hurtig dag!

Gick en lång promena vid vattnet på förmiddagen,sen åkte vi och spelade golf. De gick fasen bra för mig idag:D Sen så åkte vi till Gilleleje och kollade i lite butiker,och jisses vad mamma,jag och pappa var flummiga.... De var så roligt!:Pppp Sen så gick jag ut och sprang, det blev 6 km nere vid stranden. De är så fint att springa här:) Nu går jag runt i världens skönaste morgonrock efter en lång dusch. Jag trivs verkligen här i Danmark allt flyter på så bra i detta land, skulle absolut kunna tänka mig att bo här alltså... Nu ska jag se på en film! Kommentera gärna mer om de är något speciellt ni vill att jag bloggar om, de är alltid kul att skriva om saker som uppskattas. Pusspåer

PW

Pappa körde precis upp Tilde och Philip till tåget, dom ska bege sig tillbaka till Skåne nu!:) vi har verkligen haft det super mysigt och roligt. Nu ska jag ut på en promenad med mamma&bossi. Pusspuss

Visste du detta?

Nej. Att inte äta efter klockan 18 är en populär riktlinje. Men dessvärre en missvisande sådan. Det finns inga studier som styrker att nattmackan sätter sig kring midjan. Dock har personer som äter sent en tendens att överäta – och därmed få i sig onödigt många kalorier per dygn. Sena måltider kan också orsaka halsbränna och matsmältningsproblem, en ganska god anledning att lämna kylskåpet i fred nattetid. Tips! Med en mättande middag blir du kvitt kvällssuget. Här hittar du våra 7 senaste recept! Kalorier från alkohol är inte värre än andra Jo. Ett glas vin eller en öl innehåller mer kalorier än du tror, och ger lite mättnad i förhållande till energimängd. Du dricker helt enkelt mer än om du ätit samma kalorimängd i form av fast föda. Detta i samband med att levern bränner alkohol istället för fett när du dricker gör att bukfetma i form av den välkända ölmagen snabbt infinner sig. Alkohol har dessutom förmågan att göra dig hungrig utan att kroppen egentligen behöver energi-påfyllning. Tips! Bukfetma är den farligaste typen av övervikt. Lär dig undvika det skadliga putet: Så blir du av med det farliga bukfettet! Vitt socker är sämre för vikten än andra sockertyper Nej. Ersätter du socker med honung eller agavesirap i mat och dryck? Om anledningen är viktminskning kan du lika gärna använda dig av det vita strösockret. Mängden kalorier varierar inte nämnvärt mellan dessa sötningsmedel, men livsmedel som är sötade med dessa kan marknadsföras som ”sockerfria”. Även mat som syftar till viktminskning, exempelvis bars och shakes, kan vara riktiga sockerbovar. Läs mer här! Tips! Lär dig njuta av mindre sötad mat. Dina smaklökar vänjer sig snabbare än du tror och både sötsug, tänder och midjemått kommer tacka dig! Mycket vatten gör oss slankare Nej. Vätskehetsen gör att vi dricker alldeles för mycket. Det hävdar svenska forskare som analyserat våra vanor. Visst är vatten viktigt för hälsan, och det är viktigt för förbränningen. Men att enbart addera 2 liter vatten till din dagliga meny gör ingen skillnad på vikten. Här kan du läsa mer om vattnets förbränningseffekt Tips! Ersätt läsk, öl eller vin med vanligt vatten – och du kommer märka skillnad snarare än du tror! Nej. Att inte äta efter klockan 18 är en populär riktlinje. Men dessvärre en missvisande sådan. Det finns inga studier som styrker att nattmackan sätter sig kring midjan. Dock har personer som äter sent en tendens att överäta – och därmed få i sig onödigt många kalorier per dygn. Sena måltider kan också orsaka halsbränna och matsmältningsproblem, en ganska god anledning att lämna kylskåpet i fred nattetid. Tips! Med en mättande middag blir du kvitt kvällssuget. Här hittar du våra 7 senaste recept! Kalorier från alkohol är inte värre än andra Jo. Ett glas vin eller en öl innehåller mer kalorier än du tror, och ger lite mättnad i förhållande till energimängd. Du dricker helt enkelt mer än om du ätit samma kalorimängd i form av fast föda. Detta i samband med att levern bränner alkohol istället för fett när du dricker gör att bukfetma i form av den välkända ölmagen snabbt infinner sig. Alkohol har dessutom förmågan att göra dig hungrig utan att kroppen egentligen behöver energi-påfyllning. Tips! Bukfetma är den farligaste typen av övervikt. Lär dig undvika det skadliga putet: Så blir du av med det farliga bukfettet! Vitt socker är sämre för vikten än andra sockertyper Nej. Ersätter du socker med honung eller agavesirap i mat och dryck? Om anledningen är viktminskning kan du lika gärna använda dig av det vita strösockret. Mängden kalorier varierar inte nämnvärt mellan dessa sötningsmedel, men livsmedel som är sötade med dessa kan marknadsföras som ”sockerfria”. Även mat som syftar till viktminskning, exempelvis bars och shakes, kan vara riktiga sockerbovar. Läs mer här! Tips! Lär dig njuta av mindre sötad mat. Dina smaklökar vänjer sig snabbare än du tror och både sötsug, tänder och midjemått kommer tacka dig! Mycket vatten gör oss slankare Nej. Vätskehetsen gör att vi dricker alldeles för mycket. Det hävdar svenska forskare som analyserat våra vanor. Visst är vatten viktigt för hälsan, och det är viktigt för förbränningen. Men att enbart addera 2 liter vatten till din dagliga meny gör ingen skillnad på vikten. Här kan du läsa mer om vattnets förbränningseffekt Tips! Ersätt läsk, öl eller vin med vanligt vatten – och du kommer märka skillnad snarare än du tror! Kolhydrater gör oss tjocka Nej. Low carb-dieter, där kolhydrater är bannlysta, är ett populärt sätt för att gå ner i vikt. Men en kosthållning helt utan bröd, pasta, ris eller frukt passar långt i från alla. En varierad kost, med koll på kalorierna, är ett beprövat och effektivt sätt för att nå viktmålet. Vill du kryssa rätt bland kolhydraterna bör du välja varianter av hög kvalitet. Kolhydrater gör oss tjocka Nej. Low carb-dieter, där kolhydrater är bannlysta, är ett populärt sätt för att gå ner i vikt. Men en kosthållning helt utan bröd, pasta, ris eller frukt passar långt i från alla. En varierad kost, med koll på kalorierna, är ett beprövat och effektivt sätt för att nå viktmålet. Vill du kryssa rätt bland kolhydraterna bör du välja varianter av hög kvalitet.

Tåget!

Vi sitter nu på tåget på g mot mig, känner på mig att detta inte är rätt tåg.... Vi kommer säkert hamna nånstans i helvete.... Men de löser sig!:D Puss

Helsingör!

Har hängt i Helsingör med Tilde och Philip! Vi ska chilla här ett tag och sen dra hem till mig och äta middag med min släkt, och sen sover nog alla vi 3 hos mig. Puss

Köpenhamn!

Jag och Tilde har gått runt i butiker och testat massa saker och svettats ihjäl inne på abercrombie... Nu har vi precis satt oss på en restaurang,beställt in cider o mat och ska njuta av livet. Älskar detta land!! :D

Promenad!

Jag och Bosse är ute på en promenad, vi har precis ätit middag. Ska hem nu och kanske se en film eller nåt och sen sova, Min sickan kommer imorgon bitti och sen ska vi nog in till Köpenhamn!:D Philip ska också dit imorgon så vi möter nog upp han där inne:D Sen så får vi se vad vi gör på kvällen, men hon stannar här 1 natt iallafall:) Puss

Chillin!

Var ute och sprang i hettan förut och trodde jag skulle dö, och de blev inte bättre av att sedan göra magövningar i stekhettan... Linda åkte över till Mölle för att säga Hejdå till Amanda,pappa&victor spelar golf och jag o mamma har precis lagt oss på stranden. Vi ska ligga här ett tag och hoppas på att vädret håller! De är så fint här nere:) Puss

Världens bästa familj

Igår kväll åkte min familj,Linda och min moster och kusiner ner till hamnfesten som är denna helg. De är massa barer,fester men också som ett tivoli... Och Fyfan vad roligt vi hade det! Alla är så "ungdomliga" av min släkt så alla kaosade i radiobilarna,vi sprang förbi vakten upp i nåt hopptorn,satt och skrek i flygande mattan!:D de var verkligen riktigt kul!

Konfirmation!

Igår hade jag konfirmations träff med min släkt och vänner. De var super mysigt och jag fick massa fina paket, bl.a. Pengar och smycken. Jag hade på mig en mq klänning, mina nya primeboots och hermes armband. Puss

Bästa som finns

Att springa ner till stranden och jogga hela strandstigen.... De är så skönt! Fick bli 5 km och mage+rumpa, jag är på g igen efter några veckors lathet....:D Nu ska jag,mamma och pappa cykla och äta lunch! Puss

Danmaek!

Konfirmationen gick bra och de känns verkligen bra nu i efterhand också! Direkt efter satte vi oss i bilen mot Danmark. Vi åt middag på en riktig restaurang under vägen, det är ett jätte fint hotell som ligger nere vid vattnet. Sjukt god mat och världens utsikt! Nu har vi precis kört av båten och klockan är halv 1. Är framme i huset om 5 minuter och då ska jag sova direkt. Gick upp halv 8 imorse och gick en promenad, så jag är stört trött. Puss

Ute!

Igår vid 10 åkte karin och jag hem och bytte om och sminkade oss och sen åkte vi till Kungsholmen för att möta upp Michelle,Sara och Elli. Vi drog till en bar/klubb vettefan vad man ska kalla det och där hade vi det svin soft, sen så skulle vi åka in till Stureplan och dra till Oxid men då var klockan 12 och dom stängde tydligen 1... Så vi drog till Bromma, sedan hem till David där killarna var. Chillade där till halv 2 tiden och sen så körde vi en tur med bilen och David och Fabians lille brorsor ville följa med. Men jag hade iallafall stört roligt och det kändes så skönt eftersom det var min sista kväll hemma på iallafall 2 veckor. För idag efter konfan åker jag till Danmark och sen driekt till Mallorca nästa vecka. 

Älskar er så bruds!! 

puss

Shit

Måste sova nu berättar om kvällen imorgon, Fyfan vad kul jag har haft de!!:D

slitet sommarhår.

 vårdande tips för alla hårtyper

Har du svårt att få ordning på håret, trots dyra schampon och vårdande mirakelprodukter? Då kanske du använder dem helt fel. Här ger Harriet Hermansson, på salong Haven i Stockholm, några enkla, men effektiva, knep för fint hår fort:

1. Tvätta inte för ofta. Försök att hålla dig till två gånger i veckan.

2. Snåla med schampot. De flesta använder för mycket. Vill du ha en löddrig känsla, tillsätt mer vatten i stället för mer schampo.

3. Krama alltid ur vattnet ur håret med en handduk innan du har i conditioner eller inpackning. Annars har den bara en ”slinkande” effekt, men den vårdande effekten uteblir.

Första hjälpen för ditt hårproblem

Färgat & blekt

Problem: Kemiskt behandlat och färgat hår är känsligare för sol och slitage. Solskador gör det mer poröst och får färgen att se blekare ut. 

Du behöver: Stärka och skydda håret.

Vårda så här: På sommaren tvättar man håret något oftare eftersom man solar och badar, därför ska man välja ett milt rengörande schampo som tar bort salt och klor. Använd en återuppbyggande conditioner. Har du grovt hår kan du behöva inpackning i stället för conditioner efter varje tvätt. Mellan maj och september bör du använda en solskyddsprodukt i håret varje dag. Det skyddar hårkvaliteten och gör att det inte bryts ner så fort. Vill man skydda själva färgen är hatt det bästa skyddet.

Torrt & frissigt

Problem: Torra hår har en svagare hårsäck och en sämre talgproduktion. Torrheten förvärras av för mycket tvättande, fönande och tångande. Hår blir också torrare med åren.

Du behöver: Återfukta håret.

Vårda så här: Behandla ditt hår varsamt. Undvik daglig tvätt, ”vädra” eller skölj med bara vatten i stället. Tvätta inte i varmt vatten och skrubba och gnugga inte håret. Dra ner på fönande och tångande, som torkar ut. Använd ett milt rengörande schampo. Krama alltid ur vattnet ur håret med en handduk innan du har i conditioner. Gör en kraftfull, skräddarsydd inpackning minst var femte tvätt. Be din frisör om råd när det gäller produkt.

Fett & platt

Problem: Talgproduktionen i hårbotten är rubbad och den blir snabbt fet. Själva håret är som ett läskpapper för fettet, som gör det svårstylat. Ibland kan hårbotten vara fet, men längderna torra. Fett hår kan bero på arv, hormoner och obalans i kosten.

Du behöver: Symtomlindring.

Vårda så här: A och O är att du har produkter mot fet hårbotten/fett hår. Ta gärna en kurbehandling på salong för att få en ordentlig diagnos. Tvätta helst inte håret varje dag, även om det inte nödvändigtvis förvärrar problemet. När du tvättar håret är det viktigt att du schamponerar två gånger: första gången för att bryta ytspänningen på håret och lösgöra smuts, andra gången för att schampot ska kunna behandla hårbotten. Låt schampot verka någon minut. Välj en conditioner för torra längder, om du har det. Applicera conditioner i längderna, inte i hårbotten!

Känslig hårbotten

Problem: Hårbotten är tunn, torr och kliar och fjällar. Kan bero på allergi, överkänslighet mot hårprodukter, tvättmedel eller parfymer.

Du behöver: Milda produkter.

Vårda så här: Var rädd om din hårbotten och tvätta inte håret oftare än två gånger i veckan. Var noga i valet av produkter, särskilt sådana som kommer nära hårbotten. Schampot ska vara milt rengörande och milt parfymerat. Det flesta serier har kurprodukter för känsliga hår. Var noga med att läsa produktinformationen eftersom kurprodukter ofta ska användas lite annorlunda än vanliga produkter. I dag finns det även lite snällare stylingprodukter med svalkande och lugnande effekt på hårbotten.

Mys middag!

Jag,Karin,Tilde,Alva och Clara åt middag tillsammans på en italiensk restaurang. Det var super gott och mysigt, äntligen är vi samlade igen<3 sen drog alla clara in till stan och satte oss satt vi ett tag och sedan kom dara och och li satt det var jag helt sen drog vi oss mot bromma och vid statoil vi av pratade lite med dom och sen drog vi imorgon har jag konfirmations>

saker ni inte visste om mig

Jag har 2 stycken sorge ärr på mina lungor som aldrig kommer gå bort.

Jag har fortfarande bulimi tankar kvar, att jag får ångest och vill få ur all mat ur mig. 

*Jag har inget behov alls av att äta ,bullarkakor,glass,chips,läsk... Jag har vant mig vid att inte äta det.

Min mamma är min bästavän

Jag skäms för att sjunga/dansa inför folk som jag knappt känner, jag dör av sånt... 

Tröga människor orkar jag påriktigt inte umgås med, att behöva förklara saker 15 gånger och dom fortfarande inte fattar... Sånna människor lämnar jag tyvärr.

Jag önskade så att jag bodde i samma land som min danska släkt, dom är så mysiga och betyder så mycket för mig.

Jag är ingen sån tjej som har 3 olika tvättar, 1 skrubb och 7 krämer för ansiktet... Jag tvättar ansiktet med närmsta tvålen och sen räcker det. 

När jag var liten så kunde jag verkligen sjunga, jag spelade piano och gick på privata sång lektioner. 

Jag tappade min mens i 1 år för att jag förstörde min kropp så mycket med viktnedgång och bulimi. 

Mina egna bästa motivation tips!

* Tänk inte så mycket innan du ska träna, typ "äh men fyfan va jobbigt" " fan jag pallar inte" "jag gör det imorgon istället"  Utan gör det bara, dra på dig kläderna och skorna och kämpa!

*Se till att du har sköna/snygga kläder o skor, låter patetiskt men det känns faktiskt roligare då!

*Träna med någon! Kompis, syskon,förälder ... vad som! Det är roligare och man kan kämpa "mot" varandra. 

*Se till att göra det du tycker är roligt! Tennis,fotboll,dans,springa,cykla,styrka,simma... Det finns så många olika motionsformer, det är lixom inte så att du bara blir vältränad av att exempelvis springa. 

*Kom ihåg att göra någonting är bättre är ingenting alls... Har du en kvart över så är det absolut bättre att springa dom 15 minutrarna än att inte göra någonting alls!

* Dom kanske 5-10 första gångerna du tränar så känns det som ett helvete det vet jag också, men sen kommer du in i det. Du blir van och du tycker tillslut att det är roligt och du vill träna, du får lixom ångest om du inte gör det. 

*Ha tålamod, nånting jag aldrig haft och som kan vara ett problem... Du kan inte bli vältränad efter 1 månad, det tar lång tid men det kommer vara värt all den tiden. 

*Tillsist att aldrig ge upp, allting tar sin tid men man måste kämpa för det. VS modellerna är inte födda men den kroppen dom har, dom kämpar dagligen... Alla kan om dom vill, det handlar bara om hur mycket man verkligen vill.

puss

Motivationen...

Min tränings motivation har dragits ner enormt sen jag var sjuk och sedan drog på konfa. Och de är för att man inte gjort det på länge, så fort du tvingat dig att träna ett antal gånger så kommer det bli en vana och du kommer vilja fortsätta!:D Men jag har bara segat runt hemma och sovit endel också, helt stört hur trött jag var! Sen så gjorde jag en nudelsoppa men åt nästan inga nudlar, soppan är det goda enligt mig. Och sedan begav jag mig ner mot gymmet, slutade med att jag sprang 7.5 km faktiskt!:D Men ibland så gick jag kanske 1 minut och så sprang jag riktigt "snabbt" 1 minut, joggade 5 minuter osv Känns så skönt nu efter! Ska väl duscha och ta det lite lugnt nu, och sen så ska jag äta middag med tjejerna ikväll! Ska bli mys att se alla<3>

Hemma!

Låg hemma och sov ute i solen på eftermiddagen, Fyfan vad trött jag var! Sen så duschade jag och åt middag med mamma, känns så skönt att vara Hemma! Alva var ensam hemma så jag och Tilde tog bilen dit, Karin och Michelle kommer också förbi och sen kanske jag ska träffa Axel o antagligen Gustaf för dom är med varandra. Puss